» | |
A kosár tartalma: tétel, a fizetendő összeg: ,- Ft  
Termékeink
  1. PALEOLIT TÁPLÁLKOZÁS
  2. Paleolit sütemények
  3. Cukor és cukorhelyettesítő termékek
  4. Egészséges nassolni valók
  5. Ételízesítők
  6. Fűszerek, fűszerkeverékek
  7. Gabonafélék
    1. Gabonák
    2. Kásák
    3. Korpák
    4. Morzsák
    5. Müzlik
    6. Pelyhek
  8. Gluténmentes, diabetikus termékek
  9. Himalája só, holt tengeri só
  10. Húspótlok, szendvics krémek, zakuszkák
  11. Hüvelyesek
  12. Lisztek, darák
  13. Magvak
  14. Mézek, lekvárok, virágpor
  15. Olaj, ecet, margarin, zsír
  16. Pékáru
  17. Sütési kiegészítők
  18. Tej- tojásmentes termékek
  19. Tejtermék, tejpotló termékek
  20. Tészták
  21. Egészséges Italok
  22. Gyógynövények, gyógyteák
  23. Szépségápolás-gyógy és naturkozmetikumok
  24. Étrendkiegészítők
  25. Aromaterápia, illatosítók, füstölők
  26. Öko-háztartás
  27. Öko higiénia papírtermékek
  28. Csírák, csíratálak
  29. Búzafű,Búzafűprés, malom
  30. Baba-mama
  31. Lúgosítás
  32. Rágógumi
  33. Gyógykrémek
  34. Ajándéktárgyak
  35. Fogyókúra
Hírlevél


 

* Leiratkozáshoz adja meg az e-mail címét.

Termékajánló
Statisztika
összes látogató: 678.199 fő
mai látogatók: 482 fő
online látogatók: 36 fő
 
termékek: 1.308 db
kategóriák: 175 db
gyártók: 128 db


Paleolit táplálkozás

A Paleo-diéta a Paleolitikumban (kb. 2,4millió évvel ezelőtt) élt ősember táplálkozását követi. Ebben az időszakban amikor az ősember számára elérhetőek voltak a a fák és bokrok termései, és el tudta ejteni zsákmányát, akkor jól élt, amikor viszont az időjárás kedvezőtlenre fordult, akkor éhínség fenyegette. Ha megvizsgáljuk a ma élő vadászó-gyűjtögető társadalmak étkezési szokásait, és az akkoriban fellelhető nyersanyagokat, akkor megállapíthatjuk, hogy a paleolitikus étrend kétszer annyi fehérjét, kevesebb szénhidrátot (30-35 energia % a jelenlegi 46% és az ajánlott 58%-kal szemben) és csaknem megegyező mennyiségű zsírt tartalmazott, mint az, ami a mai, nyugati étrendre jellemző. A sóbevitel sokkal kisebb mértékű volt, telítetlen zsírsavakból, rostból, antioxidánsokból viszont jóval többet fogyasztottak, mint ma. A többszörösen telítetlen zsírsavak aránya jóval kedvezőbb volt őseink étrendjében, mint jelenleg. A mai ember energia-bevitelének átlagosan 55%-a származik gabonafélékből, tej- és tejtermékekből, cukorból, édességekből, zsiradékokból, alkoholból, 30%-a húsból, tojásból, halból, 15%-a gyümölcsökből, zöldségekből, hüvelyesekből, magokból. Őseink táplálékának viszont 65%-át alkották az állati eredetű élelmek, és 35%-át tették ki a növényi eredetűek (gyümölcsök, bogyók, zöldségek, magok). Az utóbbi 150-200 évben a feldolgozott élelmiszerek felbukkanásával, a mozgás csökkenésével és a stressz növekedésével egy időben megjelentek az ún. civilizációs betegségek. (Forrás: Szendi Gábor- Mezei Elmira: Paleolit szakácskönyv) Egyre szélesebb körben válik ismertté az a nézet, miszerint a civilizációs betegségek (magas vérnyomás, diabetesz, szív és érrendszeri problémák, az egyre jobban "terjedő" rákos megbetegedések, stb.) oka főként abban keresendő, hogy az utóbbi évszázadokban az emberek egyre nagyobb arányban fogyasztanak olyan ételeket, melyeknek alapanyagaihoz az emberi szervezet evolúciós szempontból nem tudott alkalmazkodni. Ezek a táplálékok ugyanis a korábbi évmilliók során, a paleolitikum időszakában, nem szerepeltek elődeink étrendjében. Manapság túlsúlyban van a gabona, liszt, cukor, szója, tej és tejtermékek, hidrogénezett növényi olajok fogyasztása. A paleo táplálkozás/életmód sok civilizációs betegségnél jó eredménnyel alkalmazható. Tünetmentességet, sőt teljes gyógyulást „okozhat”, de nem csodaszer, és nem old meg minden problémát. Hogy néhányat említsünk a teljesség igénye nélkül: Inzulinrezisztencia, I. és II. típusú cukorbetegség, Pajzsmirigy alul és túlműködés, Reflux, GERD, Köszvény, Fejfájás, migrén, Sokízületi gyulladások, Crohn betegség, Szklerozis multiplex, PCOSZ, Szívbetegség, Akne, pattanás, Csontritkulás, Allergiák, Rák és melanoma, Depresszió, Súlyfölösleg A részletes leírások, tudományos kutatások eredményei Szendi Gábor paleolit táplálkozásról írott könyveiben és többek között a http://www.tenyek-tevhitek.hu/ weboldalon is megtalálhatóak. Lássuk, mit szabad és mit nem ajánlott. FOGYASZTHATÓ: - gyümölcsök, - zöldségek (kivétel hüvelyesek), - gombák, - olajos magvak (földimogyoró kivételével) - állati húsok, zsírok, - halak, tenger gyümölcsei, - tojás - hidegen sajtolt növényi olajak (kókuszzsír (-olaj), olívaolaj, magas omega 3 tartalmú olajok (pl. lazacolaj, halolaj)) A Paleolit táplálkozás NEM JAVASOLJA a következő termékek fogyasztását: - GYORSAN FELSZÍVÓDÓ SZÉNHIDRÁTOK: répacukor, nádcukor, szőlőcukor, gyümölcscukor, rizs, burgonya, kukorica - GABONÁK (glutén tartalmuk miatt) - TEJTERMÉKEK (tejcukor és tejfehérje miatt) - HIDROGÉNEZETT, NÖVÉNYI OLAJAK, MARGARIN (a magas omega 6 és transzzsírsav tartalma miatt) - KONZERVEK, KÉSZÉTELEK (adalékanyagok, ízfokozók, tartósítószerek, állományjavítók) - HÜVELYESEKET (lektin tartalmuk miatt), pl. bab (köztük a szója is), borsó, lencse, de ide tartozik a földimogyoró és a burgonya is NEM JAVASOLT A FOGYASZTÁSA SZABAD FOGYASZTANI répacukor, nádcukor, szőlőcukor, gyümölcscukor helyette fogyasztható nyírfacukor, xilit, xukor, stevia, eritritol gabonák (gabonákból készült lisztek, tészták, péksütemények) helyette fogyasztható magvak őrleménye (lenmagliszt, szezámmag liszt, kendermagliszt, napraforgóbél-liszt, mákliszt, mandula liszt, gesztenye liszt, gyümölcsliszt, szőlőmag liszt, kókuszliszt, tökmagbél-liszt, amarant liszt (mértékkel)) tejtermékek helyette fogyasztható kókusztej, mandula ital, amarant ital (mértékkel) rizs, burgonya helyette fogyasztható főtt amarant (mértékkel) hidrogénezett növényi olajak, margarin helyette fogyasztható kókuszzsír (-olaj), ghí, sertészsír, kacsazsír, libazsír vegeta (ízfokozós) helyette fogyasztható vega-mix, vega natura, natur vega bab (köztük a szójabab is), borsó, lencse zöldségek (kivéve a hüvelyeseket)